نرخ بلیط هواپیما خارجی

نرخ بلیط هواپیما خارجی

نرخ بلیط هواپیما خارجی

نرخ بلیط هواپیما خارجی

مزایای خرید آنلاین بلیط قطار

قیمت مناسب بلیط قطار نسبت به هواپیما، فضای صمیمی و راحت کوپه، امکانات رفاهی مثل تختخواب، امکان قدم زدن در راهرو و حمل خودرو با قطار حتی سختیِ سفرهای طولانی را نیز هموار می‌کند.

90 سال از احداث راه‌آهن و اولین سفر با قطار در ایران می‌گذرد، اما با وجود اینکه سفرهای ریلی مسافران زیادی دارند، بسیاری از ما با خدمات قطارهای امروزی شبکه‌ی ریلی ایران آشنا نیستیم. در ادامه شما را با امکانات و خدمات قطارهای ایران آشنا می‌کنیم تا هنگام خرید آنلاین بلیط قطار، بهتر بتوانید انتخاب کنید و تصمیم بگیرید.

 

 خرید آنلاین بلیط قطار

مزایای خرید آنلاین بلیط قطار:

• مقایسه‌ی قیمت بلیط، ساعت حرکت و نوع قطار از مجموعه‌ی متنوع قطارها شامل سامانه قطار رجا ، قطار فدک، قطار سفیر، قطار سبز، قطار غزال، قطار بنیاد، قطار مهتاب، قطار کوثر و دیگر کارگزارن سفر ریلی در ایران.

• رزرو بلیط قطار در فصل‌های شلوغ و پرمسافر مانند نوروز و تابستان، مقایسه‌ی قیمت بلیط قطارها، خرید مطمئن بلیط مسیرهای پرسفر مانند تهران، مشهد و اهواز و اطلاع یافتن سریع از پیش‌فروش قطارها به وسیله‌ی ایمیل.


استرداد آنلاین بلیط قطار

در گذشته استرداد بلیط قطار از معضلات مسافران قطار بود، حتی خریداران آنلاین بلیط قطار، برای پس دادن بلیط، مجبور بودند با در دست داشتن بلیط و مدارک، به‌صورت حضوری به دفاتر فروش بلیط مراجعه کنند. ما  با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، امکان استرداد آنلاین بلیط قطار را برای مسافران فراهم کرده است. شما می‌توانید در صورت تغییر در برنامه‌ی سفر، در زمانی کمتر از ۵ دقیقه بلیط را به صورت آنلاین بازگردانید و مبلغ آن را با کسر جریمه‌ی کنسلی به صورت آنلاین در حسابتان دریافت کنید.


رزرو آنلاین بلیط حمل خودرو با قطار

با توجه به اینکه امکان رزرو آنلاین حمل خودرو با قطار در گذشته وجود نداشت، ما با فراهم کردن زیرساخت‌های فنی و مالی، این امکان را برای خریداران آنلاین بلیط بلیط قطار و چاپ بلیط قطار  فراهم کرده است. حمل خودرو با قطار زندگی  در این مسیرها ممکن است:

تهران ـ اهواز، بلیط قطار تهران مشهد سریع السیر ، تهران ـ تبریز، تبریز ـ مشهد، تهران ـ شیراز، اصفهان ـ بندرعباس، شیراز ـ مشهد، تهران ـ یزد، یزد ـ مشهد، تهران ـ کرمان، کرمان ـ زاهدان، کرمان ـ مشهد، تهران ـ بندرعباس، مشهد ـ بندرعباس


تامین‌کنندگان قطارهای مسافری در ایران

به صورت کلی شرکت رجا و شرکت‌های زیرمجموعه‌ی سفیر، تامین‌کنندگان قطارهای خطوط ریلی ایران هستند. شرکت‌های زیرمجموعه‌ی سفیر:

• راه آهن شرقی بنیاد (بن ریل)

• ریل سیر کوثر

• ریل ترابر سبا

• مهتاب سیر جم (مهتاب)

• قطارهای مسافری نور (نورالرضا)

• وانیا ریل


مسیرها و امکانات قطارهای مسافری ایران

90 سال از احداث راه‌آهن و اولین سفر با قطار در ایران می‌گذرد، اما با وجود اینکه سفرهای ریلی مسافران زیادی دارند، بسیاری از ما با خدمات قطارهای امروزی شبکه‌ی ریلی ایران آشنا نیستیم. در ادامه شما را با امکانات و خدمات قطارهای ایران آشنا می‌کنیم تا هنگام خرید آنلاین بلیط قطار، بهتر بتوانید انتخاب کنید و تصمیم بگیرید.

• دقت کنید که هنگام طی کردن فرآیند خرید، تمام اطلاعات مسافران شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و کد ملی را به صورت کامل و صحیح وارد کنید. اگر مشخصات بلیط با کارت ملی مسافر همخوانی نداشته باشد، مسئولیت آن با مسافر است. 


نکته هایی در هنگام خرید بلیط قطار

• بلیط باید حتما به نام مسافرصادر شده باشد، بنابراین هنگام خرید بلیط برای یک گروه، از وارد کردن اسامی به صورت تکراری یا مخفف خودداری کنید، زیرا هنگام کنترل بلیط در ایستگاه یا قطار، مسافرانی که بلیط به نام خودشان نباشد، بدون بلیط تلقی می‌شوند.

• هنگام خرید بلیط برای اتباع خارجی، در صفحه‌ی ورود مشخصات مسافر، باید نام ، نام خانوادگی، تاریخ تولد و شماره‌ی گذرنامه را وارد کنید. به خاطر داشته باشید که اتباع خارجی باید گذرنامه‌ی معتبر داشته باشند. همچنین آن دسته از اتباع افغانستان که گذرنامه ندارند، باید برگه‌ی تردد (مرخصی) با 10 الی 15 روز اعتبار به همراه داشته باشند. فرزندان اتباع افغانستان در صورتی که سن کمتر از 10سال داشته باشند، می‌توانند به همراه والدین و با برگه‌ی تردد آنها سفرکنند اما برای سنین بالای 10سال باید برگه‌ی تردد جداگانه داشته باشند.

• به خاطر داشته باشید که پس از تکمیل فرایند خرید بلیط قطار ، نمی‌توانید اطلاعات و مشخصات مسافر را تغییر بدهید و اگر در این‌صورت از سفر منصرف شوید، باید بلیط را استرداد کنید.

• از دریافت بلیطی که به نام شما نیست یا مخدوش و دارای قلم خوردگی است، خودداری کنید. 

همچنین بهتر است قبل از خرید بلیط قطار این نکات را بدانید:

 در صورتی که مسافر بخواهد بلیط دو قطار متوالی را تهیه کند، باید حداقل ۳ ساعت بین زمان رسیدن قطار اول به مقصد و برنامه حرکت قطارها  دوم فاصله در نظر بگیرد. در غیر این صورت مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم با مسافر است.

• در صورت درخواست پذیرایی با غذا، مسافر می‌تواند تنها تا 24 ساعت قبل از حرکت، ‌رزرو بلیط قطار جوپار با امکان خرید غذا را انجام دهد.

• پذیرایی در برخی قطارهای ویژه، اختیاری و با درخواست مسافر انجام می‌شود. پس هنگام تهیه‌ی بلیط و در صورت تمایل به پذیرایی در قطار، هزینه‌ی پذیرایی به بهای بلیط اضافه می‌شود.

• ۱۰ دقیقه مانده به حرکت، تمام درهای قطار بسته خواهد شد و بعد از بسته‌شدن درها برای جلوگیری از خطرات احتمالی، سوارشدن به قطار امکان‌پذیر نیست. 

• در صورت بروز اشکال در فرایند خرید بلیط قطار نگین ، قبل از هر گونه اقدام مجدد برای خرید، حتما گزارش خرید خود را بررسی کنید.

• در مواقع اضطراری اطلاع‌رسانی از طریق پست الکترونیک یا پیام کوتاه (تلفن همراه)‌ انجام می‌شود، بنابراین مسئولیت صحت این اطلاعات بر عهده‌ی خریدار بلیط است.

منبع: سایت بلیط قطار تیک بان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.